Tragisch: Erica (1) neemt insectenspray in en overlijdt

GFC NIEUWSREDACTIE- Een 1 jaar en 4 maanden oud meisje stierf op droevige wijze na het innemen van muskietengif.

Volgens informatie die de alarmcentrale bereikte, was Erica thuis bij haar oma en waren haar ouders aan het werk.

Het incident vond zaterdag plaats in de Oost-Braziliaanse deelstaat Pernambuco en werd het overlijden maandag bevestigd door de hulpdiensten.

Het is niet bekend hoe het meisje toegang kreeg tot het gif.

Ze werd door de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, maar overleed kort na aankomst. Dat schrijft nieuwssite Globo gisteren.

Het is niet duidelijk of de politie de zaak onderzoekt.

Aan ouders en verzorgers wordt al decennia opgeroepen om (keuken)kasten niet toegankelijk te maken voor kinderen.

Foto: Mais Pajeú