Slechtziende bejaarde sterft nadat hij brandende sigaret laat vallen op bank

GFC NIEUWSREDACTIE- Een 77-jarige man in Michigan (VS) is overleden nadat er donderdagochtend vroeg brand uitbrak in een appartementsgebouw.

Volgens de brandweer brak de brand rond 12:07 uur aan in het twee verdiepingen tellende complex.

Het slachtoffer zat in de woonkamer en stak een sigaret op toen hij die per ongeluk liet vallen en de bank in brand vloog, schrijft ABC7.

De 70-jarige vrouw van het slachtoffer ontsnapte aan de vlammen, maar haar man, die slechtziend is, was niet in staat om eruit te komen.

De vrouw werd ter plaatse behandeld voor lichte rookinhalatie. Er werden geen andere gewonden gemeld.

De brand beperkte enkel zich tot het appartement van het koppel.

Foto ter illustratie