Zeer ernstige allergische reactie bij gezondheidswerker na COVID- vaccinatie

GFC NIEUWS GEZONDHEIDSREDACTIE- Een gezondheidswerker uit de Amerikaanse stad New York moest met spoed worden behandeld wegens ernstige complicaties na een injectie met het COVID- vaccin van Pfizer.

De gezondheidswerker kreeg een, zoal gezondheidsautoriteiten het omschreven, “een ernstige bijwerking”.

“Met meer dan 30.000 COVID-19-vaccinaties die in New York City zijn toegediend, hebben we slechts één melding ontvangen van een ernstige bijwerking bij een gezondheidswerker”, zegt de gezondheidsafdeling van New York City in een verklaring die woensdag is vrijgegeven.

De identiteit van de persoon is niet bekend gemaakt. Ook is het nog onduidelijk hoe lang na de inenting de gezondheidswerker deze ernstige klachten kreeg. De patiënt maakt het naar omstandigheden nu weer goed.

Het Amerikaanse Centers For Disease Control and Prevention (CDC) geeft nu aan dat personen die allergisch reageren op andere therapieën of medicijnen, eerst met hun arts moeten overleggen voordat ze tegen COVID gevaccineerd worden.

“Als u een ernstige allergische reactie op andere vaccins of injecteerbare therapieën heeft gehad, moet u uw arts vragen of u een COVID-19-vaccin mag krijgen. Uw arts zal u helpen beslissen of het voor u veilig is om u te laten vaccineren”, aldus het CDC.

Experts benadrukken dat de kans op bijwerkingen door het vaccin zeer klein is.

Overige berichten