Ventilator veroorzaakt binnenbrand

Op 9 januari heeft zich een binnenbrand in een woning aan de Langa Tabikistraat voltrokken, waarbij een matras in brand stond. Het pand dat in steen is opgetrokken, wordt bewoond door 2 volwassenen en 4 kinderen.

Volgens verklaring van de eigenaar is een draaiende ventilator op het matras terecht gekomen, waardoor de bladen zijn gaan ‘vastlopen’ en de motor vervolgens hitte is gaan opbouwen. H

et matras vloog door de hitte in brand met enorme rookontwikkeling, die door de eigenaar werd ontdekt. Hij heeft het vuur van het matras kunnen doven, maar er was reeds sprake van branduitbreiding naar het plafond toe.

De brandweer die binnen 6 minuten na de melding ter plaatse was, heeft het vuur in het plafond kunnen blussen en zodoende branduitbreiding voorkomen.(GFC)

Overige berichten