fbpx

Man (36) sterft in stoel bij tandarts door “kalmerende” injectie

GFC NIEUWS- 09/12/20- Een 36- jarige man stierf in de stoel van een tandarts toen hij hetzelfde medicijn kreeg toegediend dat zorgde voor dood van Michael Jackson.

Michael Anderson kreeg een hartstilstand nadat een dosis van 50 mg Propofol door een tandarts in Melbourne, Australië bij hem werd ingespoten. De onfortuinlijke man was bij de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling.

Korte tijd later blies hij zijn laatste adem uit en werd later officieel dood verklaard in het Alfred Hospitaal.

De zaak wordt nu behandelt in de rechtbank om vast te stellen of de tandarts dood door schuld verweten kan worden.

Gezondheidsdeskundigen wijzen erop dat Propofol alleen onder professionele supervisie gebruikt mag worden voor zowel het inslapen als het in slaap houden van patiënten.

Het middel kan bij overdosering of verkeerd gebruik zorgen voor onder meer ademstilstand, bloeddrukdalingen en cardiovasculaire klachten. Ook kunnen er ernstige allergiereacties optreden.

Volgens de eerste getuigenverklaringen is de nu overleden man zijn bloeddruk vooraf niet gecontroleerd. Desondanks kreeg hij het medicijn toegediend.

Foto: Daniel Frank

Overige berichten