Jongen, 2, ‘levenloos’ nadat hij ‘vergiftigd’ werd door nicotinekauwgum van zijn moeder

GFC NIEUWS- Een tweejarige jongen werd ‘levenloos’, nadat hij ‘vergiftigd’ werd door de nicotinekauwgum van zijn moeder.

Sophie Balint, 23, zegt dat Tommy en zijn oudere broer Ozzy, 4, de kauwgum hadden ontdekt in haar lade, terwijl ze het huis aan het versieren was op 8 november.

De vrouw zag de jongens kauwen en vroeg wat ze in hun mond hadden. De oudste zei dat ze kauwgum hadden gevonden in de lade, waarna de moeder zei om die uit te spugen.

De jongens spuugden de kauwgum, maar na enkele minuten begon de 2-jarige te zweten en gaf constant over en werd helemaal ‘levenloos’, vertelt de moeder.

De jongen werd met spoed gebracht naar het ziekenhuis en is herstellende.

Balint uit Wales, Engeland, zegt dat ze haar verhaal heeft verdeeld om ouders te wijzen op de gevaren van nicotineproducten voor kinderen.

Volgens de gezondheidsautoriteit in Groot-Brittannië kunnen grote hoeveelheden nicotine levensbedreigend zijn voor kinderen.

Symptomen van nicotinevergiftiging of een overdosis zijn braken, zweten, slaperigheid, beven, verwarring en beroertes.

Bekijk ook een ander interessant bericht door op de volgende link te klikken>>> Afslanksysteem Constantin werkt het beste volgens Amerikaans wetenschappelijk onderzoek

Meer gezondheidsnieuws

Verspreiding coronavirus neemt af, zegt WHO

GFC NIEUWS- Het aantal nieuwe coronavirusinfecties loopt terug in China, zegt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) op basis van nieuwe medische rapporten. Bekijk ook een ander interessant…

Wimperachtige haargroei in mond van vrouw

GFC NIEUWS- Een Italiaanse vrouw ontwikkelde een zeldzame, letterlijk huiveringwekkende ziekte. Bekijk ook een ander interessant bericht door op de volgende link te klikken>>> Afslanksysteem…

Wetenschappers verklaren waarom we hikken

GFC NIEUWS- In een nieuwe studie hebben wetenschappers van de Universiteit van Londen onthuld waarom we hikken, en waarom deze irritante gewoonte zo belangrijk is….