fbpx

Grijsaard raakt arm kwijt door besmette sushi

Een 71-jarige man in Zuid-Korea is zijn linkerarm kwijt, na het eten van sushi die besmet was met een vleesetende bacterie.

Artsen van de Chonbuk National University Medical School in Jeonju (Zuid-Korea) waren geschokt toen zij de enorme, paarse blaren zagen die zich hadden ontwikkeld op de hand en onderarm van de man.

Omdat een behandeling met antibiotica niet aansloeg, waren de artsen na een lijdensweg van 25 dagen genoodzaakt de arm te amputeren, schrijft de New England Journal of Medicine. 

Het leed was veroorzaakt door de vibrio vulnificus, een vleesetende bacterie uit dezelfde familie die cholera veroorzaakt, die het menselijk lichaam kan binnendringen door open zweren die worden blootgesteld aan besmet zeewater of door het eten van verontreinigde, rauwe zeevruchten.

BEKIJK OOK  Man in pension met 15-jarige tiener sterft na gebruik stimulerend middel

In juni stierf een 71-jarige man uit Florida aan een infectie na het eten van rauwe oesters. Het Amerikaanse Center for Disease Control and Prevention (CDC) schat dat jaarlijks 80.000 mensen met de bacterie worden besmet, van wie er ongeveer 100 sterven.